اتوماسیون کنترل تردد, وبلاگ

راکت بازرسی چگونه کار می کند؟

از این دستگاه برای کنترل نمودن امنیت و بازرسی بدنی در ادارات و سازمان ها و مراکز امنیتی استفاده می کنند. بیشتر مواقع برای حفظ کردن امنیت و نظم دادن مورد استفاده قرار می گیرد. با ایتفاده از این ابزار می توان سلاح های مختلف و تمام ابزار و قطعاغت فلزی و الکترونیکی و همینطور گوشی های موبایل را شناسایی نمود.

در تولید گیت های بازرسی از ابزار و تکنولوژی شبیه به تولید دستگاه فلزیاب  ولی کمی متفاوت تر استفاده می گردد.

انواع بازرسی بدنی:

در بعضی از مکان های عمومی مثل فرودگاه و دادگستری و … در زمان ورود افراد بازرسی انجام می شود.که بیشتر به صورت بازرسی دستی می باشد. ولی به خاطر مشکلاتی که در زمان بازرسی پیش می آید، وقت زیادی صرف این مورد می شود.

چگونگی بازرسی بدنی:

بازرسی نمودن بدن در مکان هایی که مهم هستند برای امنیت استفاده می شود.چگونگی بازرسی بدنی به این صورت است که،راکت بازرسی را در فاصله ای مشخص نسبت به بدن فردی که می خواهید بازرسی شود قرار می گیرد.سپس دستگاه را به نقاط مختلف بدن فرد نزدیک می کنید و اگر فلز یا قطعات الکترونیکی همراه داشته باشد، دستگاه آلارم زده یا به وسیله ویبره اطلاع می دهد.

نحوه کار با راکت بازرسی بدنی:

نحوه کار با راکت بازرسی خیلی ساده می باشد، ابتدا باید دستگاه را روشن نمایید.سپس حالت های شناسایی را مشخص کنید. که اگر قطعات فلزی و الکترونیکی همراه فرد باشد دستگاه آلارم بزند یا ویبره.

راکت بازرسی بدنی چگونه کار می‌کند؟

دستگاه های فلزیاب از میدان های الکترونیکی برای شناسایی وسیله های فلزی و الکترونیکی استفاده می کنند. راکت فلزیاب دو قسمت اصلی دارد،سیم پیچی فرستنده که میدان الکترومغناطیسی ایجاد می کند و سیم پیچی گیرنده که الکترومغناطیس را تشخیص می دهد.

میدان مغناطیسی که در اطراف سیم پیچ فرستنده ایجاد می گردد تا 20 سانتی متری را شناسایی می کند. زمانی که راکت از روی اجسام سوژه عبور می کند، اگر جسمی فلزی در میدان مغناطیسی تولید شده بیوفتد، میدان مغناطیسی بیشتری در اطراف جسم فلزی کشف شده ایجاد می شود. این میدان جدید به وسیله  سیم پیچ گیرنده شناسایی می گردد و هشداری برای اپراتور ارسال می کند.

آشنایی با راکت بازرسی بدنی
راکت بازرسی چگونه کار می کند؟

انواع راکت های بازرسی:

راکت های بازرسی بدنی بر حسب قدرت شناسایی که دارند دسته بندی می گردند. بدین گونه که هر سایزی از قطعات فلزی و الکترونیکی را بتواند تشخیص دهد. و نکته دیگر اینکه از چه فاصله ای  اجسام را شناسایی می کند.

قدرت شناسایی:

گیت های بازرسی میدان های مغناطیسی بسیار بزرگی تولید می کنند. که معمولا تمام قسمت داخل قوس مستطیل ردیاب را تحت پوشش قرار می دهند. اگر شخصی در گیت بازرسی راه برود و صدای زنگ خطر شنیده شود، بلافاصله امنیت فرودگاه با خبر می گردد. که این فرد بی شک می تواند دارای یک سلاح خطرناک مثل چاقو یا اسلحه باشد. خیلی از گیت های بازرسی مدل جدید از چند پالس استفاده می نمایند. این یعنی که آنها چند سیم پیچ انتقال و دریافت دارند. که هرکدام در ارتفاع خاصی نصب گردیده. بدین صورت که انگار چند فلزیاب در یک دستگاه داشته باشیم.

راکت بازرسی بدنی و کاربرد‌های آن:

راکت بازرسی بدنی یکی از پر کاربردترین ابزارهای بازرسی می باشد. با استفاده از این ابزار می توان از ورود و خروج هر ابزار غیر مجازی که به همراه افراد می باشد در زمان بازرسی جلوگیری نمود.بیشترین کاربرد این ابزار در فرودگاها، مراکز امنیتی و نظامی است تا قطعات الکترونیکی مثل موبایل و فلش مموری و انواع فلزات آهنی و غیر آهنی را شناسایی نموده و از بروز حادثه های احتمالی جلوگیری نماید.

از سمت دیگر در بعضی مدارس همراه داشتن موبایل ممنوع می باشد. به همین خاطر از راکت بازرسی در ورودی مدارس استفاده می شود تا به سادگی موبایل دانش آموزان را پیدا کنند.در بعضی اماکن فیلمبرداری و ضبط صدا ممنوع می باشد. به همین خاطر از راکت بازرسی استفاده می گردد تا از وارد شدن افراد با لوازم و تجهیزات ضبط صدا و تصویر جلوگیری نمایند.

راکت بازرسی چگونه کار می کند؟

نحوه بازرسی بدنی در فرودگاه:

قسمت بازرسی در فروگاه اهمیت زیادی دارد. و روندی بسیار طولانی و زمان گیر دارد. پس از رد شدن از گیت های فلزیاب بازرسی بدنی به صورت دستی انجام میگیرد که برای بررسی دقیق تر و با امنیت بیشتر از راکت بازرسی بدنی استفاده می شود.زیرا هم سرعت بالاتری دارد و هم از خطای انسانی جلوگیری می کند.

نکات استفاده از راکت فلزیاب:

برای حفظ و نگهداری و بالا بردن طول عمر این ابزار موارد زیر را رعایت نمایید:

از ضربه خوردن راکت جلوگیری نمایید و در صورتی که کیف کمری دارید حتما دستگاه را درون کیف قرار دهید.

نکته دیگر که باید به آن توجه کنیم زمان شارژ دستگاه می باشد که بین 1.5 تا 2 ساعت می باشد.

زمانی که از دستگاه زیاد استفاده نمی شود حتما باطری آن را خارج کنید.

دقت کنید که باطری دستگاه پر باشد تا دقیق تر اجسام را شناسایی نماید.

در هنگام شارژ دستگاه حتما از آداپتور خود دستگاه استفاده نمایید.

قیمت دستگاه:

عوامل زیادی در قیمت گذاری این دستگاه تاثیر گذار هستند. اولین عامل برند دستگاه و کشور سازنده می باشد. عامل دیگر قدرت تشخیص دستگاه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *